תאריך ושעה
 


מונה:



כמעט מענייני דיומא:

"כִּי תֹאמַר בִּלְבָבְךָ, רַבִּים הַגּוֹיִם הָאֵלֶּה מִמֶּנִּי; אֵיכָה אוּכַל, לְהוֹרִישָׁם. יח לֹא תִירָא, מֵהֶם:  זָכֹר תִּזְכֹּר, אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לְפַרְעֹה, וּלְכָל-מִצְרָיִם.   יט הַמַּסֹּת הַגְּדֹלֹת אֲשֶׁר-רָאוּ עֵינֶיךָ, וְהָאֹתֹת וְהַמֹּפְתִים וְהַיָּד הַחֲזָקָה וְהַזְּרֹעַ הַנְּטוּיָה, אֲשֶׁר הוֹצִאֲךָ, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ; כֵּן-יַעֲשֶׂה יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים, אֲשֶׁר-אַתָּה יָרֵא, מִפְּנֵיהֶם.   כ וְגַם, אֶת-הַצִּרְעָה, יְשַׁלַּח יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בָּם:  עַד-אֲבֹד, הַנִּשְׁאָרִים וְהַנִּסְתָּרִים מִפָּנֶיךָ כא לֹא תַעֲרֹץ, מִפְּנֵיהֶם:  כִּי-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בְּקִרְבֶּךָ, אֵל גָּדוֹל וְנוֹרָא כב וְנָשַׁל יְהוָה אֱלֹהֶיךָ אֶת-הַגּוֹיִם הָאֵל, מִפָּנֶיךָ מְעַט מְעָט, לֹא תוּכַל כַּלֹּתָם מַהֵר, פֶּן תִּרְבֶּה עָלֶיךָ חַיַּת הַשָּׂדֶה.   כג וּנְתָנָם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לְפָנֶיךָ; וְהָמָם מְהוּמָה גְדֹלָה, עַד הִשָּׁמְדָם .  כד וְנָתַן מַלְכֵיהֶם, בְּיָדֶךָ, וְהַאֲבַדְתָּ אֶת-שְׁמָם, מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם:  לֹא יִתְיַצֵּב אִישׁ בְּפָנֶיךָ, עַד הִשְׁמִדְךָ אֹתָם.
"

אחד הדברים שתמיד עולה בשיחה על גורל תושבי הארץ שאינם בני עמנו, הוא: "ומה תעשה עם שני מיליון ערבים"?!  משה, כבר הודיע לנו בנאום הסיכום, שהפיתרון ידוע, הגם שבעיני כמה "נאורים" זה נשמע פתרון "חשוך"! הפתרון ידוע אבל הוא לא יגיע בבת אחת. מזה אולי לקחו את האמירה שהגאולה תגיע לאט לאט.

כן כן !  זה הכיוון של חוק הלאום. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל על פי תורת ישראל. לעם ישראל , שהוא ייחודי בכל העולם. עם שלאומיותו, ארצו ודתו, חד המה. כל ניסיון להפריד לא יצלח.     אנחנו לא מתעלמים מהקשיים ! לא מכך שהדת  שלנו  צריכה לעבור שינויים !  ולא מכך שצריך להקפיד להתייחס לגר ליתום ולאלמנה קצת יותר בכבוד. אבל על הבסיס, מבחינתנו , אין ויכוח.

אז- שנדע לעמוד על כבודנו הלאומי ועל זכויותינו גם ואפילו בפני בני בריתנו. שנשכיל להתייחס לאחרים על פי קרבתם ותרומתם לעם ישראל בארץ ישראל. 



לייבסיטי - בניית אתרים