תאריך ושעה
 


מונה:

ערב חג הסוכות התשעח 2017

בסוכות תשבו
מדוע לשבת בסוכה ?  כי בסוכות הושבתי אתכם... ובקיצור , שבו בסוכות ... זכר ליציאת מצרים !

רגע, הרי כבר יש לנו חג המדבר על יציאת מצרים ועוד איזה חג ! חג שעושים בו סדר, עד הסדר ובסדר. חג שממש אי אפשר לא לזכור אותו ואתו את יציאת מצרים. ובעצם, בכל קידוש שאנחנו מקדשים בשבתות ובמועדים אנחנו מציינים "זכר ליציאת מצרים".

נראה כי היציאה ממצרים לישיבה בסוכות במדבר , הייתה סוג של מבחן ליכולת של העם כעם וכבודדים להיות עם של נוודים. עם שצריך מידי פעם להיות משוחרר מאחיזה בקרקע. לימים הרי הפכנו ל – "יהודי הנודד".  לימים גם דאגו לחוקים שלא אפשרו ליהודים בגולה לרכוש נכסי דלא ניידא.  לא ברור אם הייתה כוונה במדבר  להכין אותנו לחיים בגולה, אבל נראה שאולי חיי הנדודים בגולה כמוהם כחיי הנדודים וישיבה בבית ארעי , זה סוג של הכנה לכניסה ולימים לחזרה לארץ ישראל כדי לרשת אותה ולהיאחז בה.

ואולי בעצם המקבילה של הישיבה בסוכות, היא המגורים במעברות !

שוו בנפשכם שמיליוני אנשים נכנסים להתיישב בארץ ישראל.  ולא חשוב אם זה בזמן יהושע כשמקימים ישובים, או קודם היאחזויות, או התנחלויות, או בזמן הזה לפני 70 שנה או לפני 140 שנה, כשמגיעים לארץ ישראל ראשוני העולים ומקימים מושבות, מושבים, קיבוצים ועיירות.  הצורך להכין בבת אחת מקומות מגורים לעם רב, הביא למענים של ישיבת ארעי, בסוכות , באוהלים ובצריפים במעברות. ברור היה, גם בלי הבירוקרטיה של ועדות התכנון למיניהן, שאי אפשר ליישב את כולם בעת ובעונה אחת.

כדי שנזכור ונדע להעריך את המתיישבים הראשונים, איזו הקרבה הייתה מצידם להגיע לארץ ולהמתין בסבלנות עד לבניין בתי הקבע, גם אנחנו יוצאים קצת לאכול , ומי שרוצה גם לישון, בבתי  ארעי.

שנהנה מהישיבה בבית הארעי ונדע להעריך את בתי הקבע שלנו בארץ מכורתנו .




לייבסיטי - בניית אתרים